7 Slaaptips voor het derde trimester van je zwangerschap

Slaaptips derde trimester zwangerschapWanneer je je in het derde en laatste trimester van je zwangerschap bevindt zul je merken dat je steeds slechter slaapt. Daarom heb ik 7 slaaptips speciaal voor vrouwen in het laatste deel van hun zwangerschap.

Allereerst wil ik je natuurlijk feliciteren met het bereiken van het derde en laatste trimester van je zwangerschap en het zal nu niet lang meer duren voor je jezelf mama mag noemen.

Het is natuurlijk ook niet niks al die veranderingen in je lichaam en ook al heb je verder geen klachten en verloopt je zwangerschap zeer voorspoedig, het slapen kan op een gegeven moment erg oncomfortabel zijn. Helemaal als het je eerste kindje is.

Veel vrouwen zijn niet voldoende op de hoogte hoe belangrijk je slaaphouding eigenlijk is tijdens het derde trimester van de zwangerschap. Dit heeft uiteraard te maken met het groeien van je buik om je baby de ruimte te geven om ook te kunnen groeien.

In dit artikel laat ik je de slaaphoudingen zien die je kunnen helpen comfortabeler te slapen en net zo belangrijk of nóg belangrijker waarbij je baby het ook naar zijn of haar zin heeft.

BESTE SLAAPHOUDINGEN DERDE TRIMESTER ZWANGERSCHAP

Beste slaaphouding zwangerschapUit onderzoek is gebleken dat je tijdens je gehele zwangerschap het beste op je linkerzij kan slapen. Hierbij is de bloedsomloop optimaal en hebben alle voedingsstoffen voor je baby een vrije doorgang.

Tegelijkertijd helpt slapen op je linkerkant bij het tegengaan van alle minder plezierige kwaaltjes van het zwanger zijn.

  • Slapen op je rug zorgt in veel gevallen voor misselijkheid en ochtendziekte en heeft een slechte invloed op de toevoer van bloed en voedingsstoffen naar je baby.
  • En slapen op je buik is al helemaal niet aan te raden, maar goed dat is inmiddels ook niet meer mogelijk, toch!

Als je niet lekker slaapt op je linkerzij dan kun je dit jezelf het beste aanleren nog voor je zwanger wordt en er een gewoonte van maken zodat dit tijdens je zwangerschap geen probleem meer is.

SLAAPPROBLEMEN TIJDENS ZWANGERSCHAP

Uiteraard is het duidelijkste voorbeeld van iets wat je uit je slaap kan houden tijdens je zwangerschap je buik die ongetwijfeld zo groot is geworden dat je niet meer comfortabel ligt.

Daarnaast zul je net als in die eerste weken sinds je in verwachting bent vaak ook midden in de nacht naar het toilet moeten omdat je groeiende baby steeds meer druk op je blaas geeft waardoor deze sneller vol is.

Naast deze veelvoorkomende en duidelijke kwalen zijn er ook nog andere “kleine” kwaaltjes die een vrouw in het derde trimester uit haar slaap kan houden, namelijk:

  • Kramp in de benen
  • Levensechte dromen en nachtmerries waarvan je wakker wordt
  • Snurken
  • Rugpijn
  • Rusteloze benen (syndroom)
  • Erge jeuk
  • Brandend maagzuur
  • En uiteraard het bewegen van je baby

7 BELANGRIJKE SLAAPTIPS TIJDENS DERDE TRIMESTER

Derde trimester zwangerschapHoewel de bovenstaande symptomen slechts tijdelijk van aard zijn en je er vaak pas last van krijgt in het derde trimester van je zwangerschap kun je de meeste simpel zelf oplossen.

Volg de onderstaande tips en tricks op en je zult zien dat je makkelijker in slaap zult vallen en beter slaapt tijdens het laatste deel van je zwangerschap.

  1. Gebruik kussens om voor jezelf een comfortabele slaaphouding te creëren. Daarnaast kun je investeren in een zwangerschapskussen zoals in de advertentie hieronder.
  2. Probeer op je linkerkant te slapen en doe een zwangerschapskussen tussen je benen en nog een kussen in je rug voor extra ondersteuning.
  3. Draag ruime en comfortabele nachtkleding en vermijd een strakke pyjama. Draag luchtige katoenen nachtkleding om het niet té warm te krijgen tijdens het slapen.
  4. Op bed liggen kan niet erg comfortabel zijn tegen het einde van je zwangerschap, dus als je het lekkerder vind om in een luie stoel of op de bank uit te rusten ga je gang.
  5. Probeer niet te zwaar te dineren omdat dit je ’s nachts op kan breken. Vermijd ook pittig eten omdat dit brandend maagzuur kan veroorzaken wat meestal erger wordt tijdens de nacht.
  6. Geef je op voor zwangerschapsgymnastiek of zwangerschapsyoga (uiteraard onder leiding van een professional). Dit helpt je om meer te ontspannen en zorgt ervoor dat je lichaam voldoende zuurstof opneemt waardoor je beter zal slapen.
  7. Probeer je ongeveer een half uur voor je gaat slapen af te zonderen van stress en afleidingen en kom tot rust. Denk aan leuke positieve dingen en je zult zien dat je makkelijker in slaap zult vallen.

HET DUURT NU NIET LANG MEER!

Ik hoop dat je met behulp van dit artikel je rust en een goede slaaphouding kunt vinden tijdens het derde trimester van je zwangerschap.

Is dit niet het geval dan kun je het beste contact opnemen met je huisarts dan kan deze jou wellicht aanvullende tips geven.

Gelukkig duurt deze kwelling niet lang meer en heb je spoedig een klein wondertje in je armen en dan begint een nieuwe fase van je leven.

Vergeet niet je bevindingen op het gebied van slapen tijdens het derde trimester met ons te delen in de reacties hieronder, ben reuze benieuwd of jij de slaap nog kan vatten.

MOEITE JE HOOFD LEEG TE MAKEN EN BLIJF JE PIEKEREN?

Perfect Slapen in 7 Stappen boekOok tijdens je zwangerschap is de Perfect Slapen in 7 Stappen van William van der Klaauw een echte aanrader.

Misschien wel juist tijdens de zwangerschap kan deze cursus je helpen je hoofd leeg te maken en ’s avonds tot rust te komen waardoor je goed gaat slapen.

Want één van de kernpunten van Perfect Slapen in 7 Stappen is namelijk afrekenen met (slaap)angst, spanningen en stress waardoor je rustig kunt gaan slapen.

Daarnaast helpt William jou de natuurlijke schommelingen van je lichaamstemperatuur onder controle te krijgen, iets wat ook erg goed van pas kan komen als je zwanger bent.

50% Korting en niet-goed-geld-terug

Dankzij onze samenwerking mag ik jou een korting van maar liefst 50% aanbieden en betaal je nu slechts €37,-.

Je loopt bovendien geen enkel risico, want met de 90 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent over Perfect Slapen in 7 Stappen.

Ik zou zeggen waar wacht je nog op? Inmiddels zijn ruim 5.000 tevreden slapers je voorgegaan en kun jij ook vannacht al beter slapen door via de kortingslink hieronder dit eBook aan te schaffen.

GA DIRECT NAAR DE GEHEIME KORTINGSPAGINA!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.