Beter slapen door yoga: Dit is hoe yoga jou kan helpen je slaapproblemen op te lossen!

In onze drukke wereld met onze drukke agenda’s is het belangrijk om hier een goede balans in te vinden om gezond en gelukkig te zijn.

Wanneer jij je overladen voelt met afspraken en informatie is yoga een goede manier om de balans te herstellen en je slaap te verbeteren zodat je overdag goed presteert.

Yoga is een mentaal en fysiek laagdrempelige oefening die zijn oorsprong vindt in het oude India en bestaat uit een zeer diepe ademhaling en een serie van lichaamsposities.

Vandaag de dag is het populaire activiteit die door mensen van alle leeftijden wordt beoefend, van tieners tot 65-plussers.

Omdat het zo’n rustige, langzame en meditatieve oefening is die veel voordelen voor je lichamelijke en mentale gezondheid kan hebben.

Maar hoe kan yoga helpen bij het omgaan met de druk en spanning die het leven je biedt en je slaapkwaliteit en je algehele gezondheid verbeteren?

Beter slapen door yoga

Yoga is goed voor je fysieke gezondheid

Een gemiddelde yoga-sessie duurt ongeveer een uur en de vele verschillende yoga-houdingen aanneemt (ook wel asanas genoemd) vergen veel kracht van je lichaam.

Probeer maar eens de ‘neerwaartse hond’ of ‘krijger’ houding te doen en je komt er a snel achter dat het erg veel kracht en beheersing van je spieren vergt.

Na verloop van tijd helpt deze isometrische oefening je flexibiliteit, houding en spierkracht te verbeteren.

Daarnaast heeft het de kwaliteit om je cardiovasculaire fitheid, bloedcirculatie en musculaire mobiliteit te verbeteren omdat je gecontroleerd zo veel verschillende houdingen aanneemt.