Help! Mijn partner snurkt! [11 Tips waardoor je jaarlijks 300 uur langer slaapt!]

Help mijn partner snurkt!Als je naast een chronische snurker in bed ligt verlies je gemiddeld een uur kostbare slaaptijd per nacht.

Nu zul je denken, ach het is maar een uurtje. Echter als je dit doorrekent op jaarbasis dan had je meer dan 300 uur langer kunnen slapen dan je gedaan hebt.

Dit komt neer op 13 complete dagen die je in dromenland door had kunnen brengen maar wreed verstoord werden door het snurken van je partner.

HELP! MIJN PARTNER SNURKT

Partner snurkt in bedWe willen allemaal goed slapen omdat je dan de volgende dag weer lekker fit wakker kunt worden.

Sterker nog goed slapen is een onmisbaar onderdeel van onze algehele gezondheid en welzijn.

Helaas kun je niet altijd tot een goede nachtrust komen wanneer je het bed deelt met iemand die luid snurkt.

Ongeveer een kwart (25%) van alle volwassenen snurkt en nog eens miljoenen bedpartners zijn hier de dupe van en slapen veel slechter en korter dan ze zouden kunnen.

Zoals gezegd verliezen de partners van chronische snurkers gemiddeld een uur slaap per nacht door “geluidsoverlast”.

Er is gelukkig ook nog goed nieuws, want jij en je partner kunnen hier samen iets aan doen.

Om je op weg te helpen heb ik een lijst met 11 tips voor je samengesteld om ervoor te zorgen dat je partner stopt met snurken, of dat jij er geen last van hebt.

#1: ROL JE PARTNER OP DE ZIJ

Slapen op de zijAls je man (of vrouw) op zijn of haar rug ligt kan de onderkant van de tong de luchtweg deels gaan blokkeren en dit veroorzaakt meestal het snurkgeluid.

Probeer je partner subtiel om te rollen op de zij en druk voor de zekerheid één of meerdere kussens stevig tegen de rug om ervoor te zorgen dat je bedpartner niet terugrolt in de eerdere slaaphouding.

#2: KOOP NIEUWE KUSSENS

Mensen die last hebben van allergieën snurken meestal ook omdat hun neusholten vaak verstopt raken.

Om zo weinig mogelijk bacteriën de ruimte te geven is het belangrijk om je slaapkamer stofvrij te houden en de kussens van jou en je partner ieder half jaar te vervangen.

Daarnaast kun je beter een iets dikker kussen aanschaffen voor je snurkende wederhelft. Hierdoor wordt het hoofd iets opgetild waardoor de luchtwegen beter openstaan.

#3: NEEM EEN GROTER BED

Samen slapen in een (te) klein bed is sowieso al lastig, maar dit wordt pas echt frustrerend als er van je verwacht wordt dat binnen een vingerlengte van een snurker moet slapen.

Een groot bed is daarom geen overbodige luxe en zal de nachtrust van zowel jou als je snurkende liefde ten goede komen, hoewel dit het eigenlijke probleem niet aanpakt.

#4: SLAPEN MET OORDOPPEN

Slapen met oordoppenSlapen met oordoppen in je oren is een goedkope, maar effectieve manier om geen last meer te hebben van het gesnurk van degene die naast je ligt.

Goedkope huis-tuin-en-keuken oordoppen zijn in veel gevallen afdoende, maar als je door een specialist oordoppen op maat laat aanmeten dan kunnen deze vaak ook de lage snurktonen er volledig uit filteren.

#5: LAAT DE SNURKER GEEN ALCOHOL DRINKEN VOOR HET SLAPEN

We weten dat alcohol en slapen hoe dan ook een slechte combinatie is, maar dit geldt zeker voor mensen die snurken.

Als je slaapt ontspant je hele lichaam, maar als je alcohol hebt gedronken dan ontspannen je spieren zich nog een stapje verder en dit werkt snurken in de hand.

Als de spieren rond je keel zich te erg ontspant trekt je tong zich steeds verder naar achteren waardoor je luchtweg geblokkeerd wordt en je gaat snurken.

Ook wil ik je aanraden geen slaappillen of andere slaapmedicijnen te gebruiken omdat ook deze ervoor zorgen dat de spieren rond je luchtwegen zich ontspannen.

#6: ZORG VOOR EEN DONKERE SLAAPKAMER

Donkere slaapkamerOm je kansen op een goede nachtrust te vergroten als je het bed deelt met een notoire snurker moet je ervoor zorgen dat er zich geen enkele vorm van afleiding in de slaapkamer bevindt.

Zorg dus voor gordijnen die je slaapkamer goed kunnen blinderen en elk straaltje zonlicht, of kunstlicht, van buiten tegenhouden.

Bijkomend voordeel van deze vaak erg dikke gordijnen is dat ze ook geluiden van buiten goed dempen en je slaapkamer buitengewoon stil is.

#7: LUISTEREN NAAR WITTE RUIS

Witte ruis is een neutraal geluid die je gedachten kan afleiden van het gesnurk van je partner waardoor je makkelijker in slaap valt.

Op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden met witte ruis in de hoofdrol vooral bedoeld om baby’s te laten slapen.

Check het voorbeeld hieronder:

 

#8: KIES HET JUISTE MATRAS

Op een goed matras zul je makkelijker in slaap vallen dan op een slecht matras, ook naast een snurker, dat is logisch.

Matrassen slijten na verloop van tijd en hierdoor wordt je wervelkolom niet meer goed ondersteund.

Uiteraard kun je het beste matrassen testen en proefliggen voordat je besluit tot aankoop over te gaan, maar laat je daarnaast goed informeren door een slaapexpert.

Op een goed matras zul je makkelijker in slaap vallen dan op een slecht matras. Oók naast een snurker!

#9: WARME DOUCHE

Warme doucheZorg ervoor dat je snurkende wederhelft een warme douche neemt voor hij of zij je vergezelt onder de dekens.

Men gaat namelijk in veel gevallen snurken als de neusholtes vol zitten en geblokkeerd zijn.

Een goede manier om deze weer vrij te maken is een lange warme douche te nemen en de vrijgekomen stoom in te ademen.

Een andere manier is te stomen boven een kom met kokend water en een zoutoplossing.

#10: TOON BEGRIP, MAAR SPOOR AAN TOT VERANDERING

Het kan erg frustrerend zijn om proberen te slapen naast iemand die snurkt of wakker te worden van het geluid.

In plaats van boos te worden kun je beter proberen kalm te blijven en je voor het geluid proberen af te sluiten, want anders wordt de strijd alleen maar zwaarder.

Tot slot kun je je snurkende partner aansporen zijn of haar snurkgedrag te veranderen door bijvoorbeeld het volgen van de online cursus ‘Stop Nu Met Snurken’.

#11: STOP NU MET SNURKEN OEFENPROGRAMMA

Stop met snurken boekIk heb je in dit artikel een aantal tips en tricks gegeven die jou of je partner helpen het snurken te verminderen of hier minder overlast van te hebben.

Echter om volledig en definitief te stoppen met snurken zul je actie moeten ondernemen.

Maar voor je de medische molen ingaat en misschien zelfs een operatie ondergaat wil ik je van harte aanraden het StopNuMetSnurken online oefenprogramma te proberen.

In dit 40 pagina’s tellend eBook leer je aan de hand van maar liefst 24 anti-snurk oefeningen hoe je definitief kunt stoppen met snurken.

Niet-goed-geld-terug garantie (50% Korting)

Je kunt deze anti-snurkcursus overigens gratis uitproberen, want dankzij de 56 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent.

Bovendien krijg je tijdelijk 50% korting op de gehele training als je deze nu bestelt via onderstaande kortingslink.

Hierdoor betaal je voor dit oefenprogramma slechts €27,- voor deze uiterst effectieve eCursus met een totale waarde van maar liefst €900,-.

Download dit waardevolle eBook dus snel en als het niet doet wat je ervan verwacht krijg je gewoon je geld terug!

JA! IK WIL STOPPEN MET SNURKEN! (50% KORTING)

Ruim 7.000 gestopte snurkers gingen je al voor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *