4 (Ongebruikelijke) natuurlijke slaaptips die echt werken

Ik ben ervan overtuigd dat we nog niet eens de helft weten over hoe belangrijk slapen is voor de algehele gezondheid van de mens. Daarom bespreek ik hier 4 natuurlijke slaaptips met je die wellicht een beetje ongebruikelijk kunnen overkomen.

Hoewel het verband tussen slapen en de gezondheid nog verre van duidelijk is weten we wel dat slapen belangrijk is voor een goede hormoonfunctie, het reguleren van de bloedsuikerspiegel, het aanmaken van nieuwe cellen en nog vele andere zaken.

NATUURLIJKE SLAAPTIPS

4 (Ongebruikelijke) natuurlijke slaaptips die echt werkenIk heb talloze artikelen met natuurlijke slaaptips gelezen die alleen enkele basisadviezen geven, zoals: nuttig niet teveel cafeïne, zorg dat je in beweging blijft en creëer voor jezelf de perfecte slaapomgeving.

Uiteraard stuk voor stuk uitstekende tips die je ook zeker serieus moet nemen, maar ik krijg toch dagelijks mails van mensen die ondanks het toepassen van deze simpele tips nog steeds slaapproblemen ondervinden.

Voor iedereen die geprobeerd hebben een vaste slaaproutine te ontwikkelen, magnesium olie gebruiken, een volledig donkere slaapkamer hebben gemaakt en zelf slaappillen hebben geprobeerd en nog steeds slecht slapen heb ik een aantal ongebruikelijke natuurlijke slaaptips die jou beter kunnen laten slapen.

Als je een gediagnosticeerde slaapstoornis hebt of een langdurig slaapprobleem kun je natuurlijk ook je dokter raadplegen en je laten onderzoeken op “diepere” slaapproblemen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze ongebruikelijke natuurlijke slaaptips uiterst effectief kunnen zijn, maar toch niet bij het grote publiek bekend zijn. Ze zijn allemaal of erg goedkoop of zelfs gratis, dus het is het proberen waard.

Tip: Onder dit artikel verwijs ik je naar de cursus ‘Perfect Slapen in 7 Stappen‘ die ook erg goed werkt en volledig natuurlijk is, zonder vreemde slaapmedicijnen.

#1: LEG JE BENEN OMHOOG (OP DE GOEDE MANIER)

Benen omhoogIk kreeg dit advies van een vriend die zijn eigen gezondheidsproblemen heeft opgelost door een aangepast dieet en veranderingen in zijn levensstijl.

Veel mensen staan, lopen of zitten het grootste gedeelte van de dag. Resultaat hiervan is dat bloed en lymfevocht zich ophoopt in de benen.

Dit is vooral tijdens de zwangerschap, of door een andere medische conditie vaak goed zichtbaar. Zwangere vrouwen merken vaak dat hun enkels en voeten ’s avonds meer vermoeid, pijnlijk en opgezwollen zijn.

Remedie: De simpele en gratis remedie is om je benen ’s avonds 15 – 30 minuten omhoog te leggen. De twee manieren die het beste lijken te werken zijn op de grond liggen en je benen op de bank of een stoel leggen met een hoek van 90 graden.

Daarnaast kun je op de grond of op bed liggen en je benen omhoog leggen tegen de muur. Om deze oefening iets dragelijker te maken kun je bijvoorbeeld muziek luisteren terwijl je met je benen omhoog ligt.

#2: HONING EN ZOUT

Honing en zoutDeze natuurlijke slaaptip komt eigenlijk van mijn oma die me eens vertelde dat kinderen beter slapen als je ze iets zoets en iets zouts geeft voor de nacht.

Volgens haar helpt dit om de bloedsuikerspiegel te reguleren en dit is waarschijnlijk wel waar, maar ik denk niet dat de zoete en zoute snacks die ze haar kinderen gaf echt gezond waren.

Maar het blijkt nu dat deze oude methode ook wetenschappelijk wordt ondersteund. Zout helpt het cortisolgehalte (cortisol is een stresshormoon) in je bloed te verlagen en je bloedsuikerspiegel te reguleren en dit helpt je om beter te kunnen slapen.

Terwijl (natuurlijke) suikers het insulinegehalte in je bloed licht verhogen en dit helpt het cortisolgehalte weer naar beneden te brengen. Dit is één van de redenen waarom dokters altijd aanraden om vooral in de avond koolhydraten te nuttigen en niet in de ochtend.

Remedie: Drink ongeveer 15 – 20 minuten voor het slapen gaan een kop kamillethee met een halve theelepel natuurlijke suiker (o.a. honing, ahornsiroop, kokosbloesemsuiker) en voeg daarnaast een klein beetje natuurlijk zout toe.

#3: 4-7-8 ADEMHALINGTECHNIEK

4-7-8 AdemhalingstechniekDe volgende natuurlijke slaaptechniek werd me aangeraden daar mijn fysiotherapeut.

Het is een langzame ademhalingstechniek waarmee je je bloed van meer zuurstof kunt voorzien en makkelijk kunt ontspannen.

Deze 4-7-8 ademhalingstechniek wordt ook bij meerdere geloven gebruikt bij het mediteren en bidden. Het helpt je om je lichaam van gespannen naar ontspannen te brengen.

Het is hoe dan ook een eenvoudige en snelle techniek die echt goed lijkt te werken om makkelijke in slaap te komen en het mooiste is dat het geen cent kost.

Hoe werkt de 4-7-8 ademhalingstechniek?

  1. Ga in een ontspannen houding zitten of liggen en adem in door je neus terwijl je tot 4 telt.
  2. Houd je adem in terwijl je tot 7 telt.
  3. Adem langzaam door je mond uit en tel tot 8.
  4. Herhaal dit 3 – 4 keer tot je je ontspannen voelt.

#4: KERSENSAP

KersensapDeze ongebruikelijke slaapremedie wordt vaak genoemd op het internet, maar wordt ook echt wetenschappelijk ondersteund.

Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het drinken van kersensap voor het slapen helpt tegen insomnie.

Daarnaast wordt je melatonine gehalte verhoogd en koel je iets af, waardoor je rustiger en langer kunt slapen.

Remedie: Drink in de avond een eetlepel kersensap om de kwaliteit van je slaap te verbeteren. Je kunt eventueel ook een theelepel kersensap toevoegen aan kamillethee of andere kruidentheeën, in combinatie met eerder genoemde honing en zout remedie om de smaak te verbeteren.

SLAAPVERWEKKEND GOEDE CURSUS

Perfect Slapen in 7 Stappen boekZoals eerder beloofd wil ik je naast deze ietwat ongebruikelijke natuurlijke slaaptips in het kort nog wat vertellen over de Perfect Slapen in 7 Stappen methode waarmee ik ook van mijn slapeloosheid ben afgekomen.

Deze online cursus (je krijgt ook het fysieke boek overigens) staat boordevol met natuurlijke slaaptips en gerichte oefeningen om makkelijker in slaap te vallen en ook langer door te kunnen slapen.

Zoals de naam al verklapt leer je in 7 stappen “perfect” te slapen. Natuurlijk is het woord perfect een leuk gekozen naam, want wat is nou perfectie als je het over slapen hebt? Maar je zult in ieder geval veel beter slapen dan je nu doet.

PERFECT SLAPEN IN 7 STAPPEN

Dit 120 pagina’s tellend eBook en hardcover boek zit boordevol tips en volgt 7 gerichte stappen om je beter te laten slapen.

Deze stappen, tips en oefeningen zijn erg uitgebreid omschreven en geven je naast de trainingen zelf inzicht in waarom je deze stappen moet nemen.

William van der Klaauw, auteur van Perfect Slapen in 7 Stappen, is ervaringsdeskundige op het gebied van slapeloosheid, maar wist dit dus op een natuurlijke manier op te lossen en deelt nu zijn kennis met jou.

Een aantal van de stappen die je in deze cursus leert zijn: De juiste (slaap)hormonen op het juiste moment aan te maken, de natuurlijke schommelingen van je lichaamstemperatuur onder controle te krijgen en je slaapangst te overwinnen.

Je gaat dus terug naar de basis van je slaapproblemen om deze permanent op te lossen in plaats van deze tijdelijk op te lossen met dure slaappillen en dergelijke.

Dit en nog veel meer zal ervoor zorgen dat je makkelijker in slaap zult vallen, rustiger zult slapen, niet meer midden in de nacht wakker zult worden en misschien het allerbelangrijkste langer door kunt slapen.

TIJDELIJK 50% KORTING

Perfect Slapen in 7 Stappen 50% kortingJe kunt deze cursus nu tijdelijk met 50% korting aanschaffen en betaalt slechts €37,- in plaats van de normale prijs van €74,-.

Ruim 5000 mensen gingen je voor (waaronder ik) en zij hebben deze cursus met goed gevolg afgerond en hebben allemaal hun slaapproblemen kunnen verhelpen.

Voor deze kleine investering kun je direct beginnen en het eBook downloaden, daarnaast krijg je de hardcover, dus het fysieke boek, thuisgestuurd.

Daarnaast krijg je nog een aantal gratis bonussen, waaronder het ‘Welterusten Snacks Receptenboek’ met vele heerlijke en “slaapverwekkende” recepten.

GEEN ENKEL RISICO: NIET GOED GELD TERUG GARANTIE

Van der Klaauw is zo overtuigd van zijn product dat je het aankoopbedrag van Perfect Slapen in 7 Stappen zonder vragen terugkrijgt als je niet 100% tevreden bent.

Slaap je binnen 90 dagen na aanschaf van de cursus nog niet beter of ben je er niet tevreden over dan stuur je gewoon een mail en krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Dus waar wacht je nog op? Download Perfect Slapen in 7 Stappen door op de link hieronder te klikken en je kunt de geleerde technieken vanavond al toepassen!

DIRECT TOEGANG TOT PERFECT SLAPEN IN 7 STAPPEN

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.