Slaap tot 84 minuten langer door het drinken van pure kersensap!

Bijna iedereen krijgt vroeg of laat in z’n leven met slapeloosheid te maken. Kersensap is een veelgehoord ‘wondermiddeltje’ tegen slaapproblemen, maar klopt helpt dit eigenlijk wel?

Ok, je kunt natuurlijk direct naar slaappillen en andere sterkere middelen grijpen maar deze hebben vaak heftige bijwerkingen en er kleven allerlei risico’s aan.

Mensen die een minder farmaceutische remedie tegen slapeloosheid zoeken kunnen hun hart ophalen, want pure kersensap is een natuurlijke slaapverwekker die het ‘slaaphormoon’ melatonine een flinke boost geeft.

Uit één van de meest recente wetenschappelijke onderzoeken is zelfs gebleken dat je tot wel 84 minuten langer kunt slapen na het drinken van zure kersensap.

Kersensap om beter te slapen

Wat is melatonine?

Weet je niet precies wat melatonine is? Dan leg ik de werking van dit hormoon hieronder nog even kort voor je uit.

Melatonine is het zogenaamde ‘slaaphormoon’ en je hersenen beginnen (veel) melatonine te produceren wanneer het tijd is om te gaan slapen.

Je melatonine niveau stijgt gedurende de nacht verder door tot het in de vroege ochtenduren z’n piek bereikt, net voordat je wakker wordt.

Het melatonine gehalte in je lichaam daalt vervolgens terwijl je cortisol niveau juist stijgt om je van energie en scherpte te voorzien voor de volgende dag.

LOS JE SLAAPPROBLEMEN OP BIJ DE KERN! KLIK HIER!

Voordelen van kersensap

Ok, terug naar het verbeteren van je slaap met behulp van pure kersensap.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het toevoegen van kersensap aan je dagelijkse dieet je slaapcyclus voordelig kan beïnvloeden en het eenvoudiger maakt om ’s avonds in slaap te vallen.

Zo heeft het drinken van pure kersensap voor je gaat slapen de volgende voordelen:

Hoge concentratie melatonine

Langer slapen door kersentaart etenUit een onderzoek uit 2001 (link) blijkt dat pure kersensap een bijzonder hoge concentratie natuurlijke melatonine bevat.

Zo bevat de bekendste kersensoort, de Montmorency Cherry, het hoogste gehalte melatonine en laat dit nou net de kersensoort zijn die vaak op taarten worden gebruikt.

Als dat geen reden is om een kersentaart te maken of kopen weet ik het ook niet meer!

Sneller in slaap vallen

Uit een later wetenschappelijk (link) onderzoek bleek dat volwassenen die te maken hadden met ernstige slapeloosheid sneller in slaap vallen na het drinken van pure kersensap.

Zo blijkt kersensap zelfs beter te werken dan valeriaan of melatonine supplementen.

Een tweede onderzoek bevestigde deze resultaten en ook hierin sliepen kandidaten die tweemaal daags een portie kersensap dronken beter en vielen zij sneller in slaap dan de groep die een placebo kregen toegediend.

Toch verklaren de onderzoekers dat hoewel je slaapproblemen oplossen met behulp van natuurlijke middelen een goede oplossing is het altijd beter is om je probleem bij de wortel aan te pakken en juist de veroorzaker ervan (stress, verkeerde dagindeling etc.) aan te pakken.

Langer slapen (84 minuten)

Uit het meest recente onderzoek uit 2018 (link) bleek zelfs dat je tot 84 minuten langer kunt slapen wanneer je pure kersensap drinkt.

Alle kandidaten uit dit onderzoek waren 50 jaar of ouder en hadden last van slapeloosheid.

Ze kregen allemaal 2 glazen kersensap per dag, namelijk een glas wanneer ze ’s ochtends wakker werden en een glas voordat ze naar bed gingen.

De resultaten waren verbluffend en sommige kandidaten sliepen zelf ruim meer dan een uur (84 minuten) langer dan ze voorheen deden.

Wat maakt pure kersensap zo bijzonder?

Er zijn vele natuurlijke ingrediënten die bijzonder rijk aan melatonine zijn maar niet dezelfde voordelen voor je slaap hebben als pure kersensap.

Wat maakt kersensap dan zo bijzonder?

  • Naast melatonine is pure kersensap ook bijzonder rijk aan procyadine en anthocyanen. Beide stofjes hebben een ontstekingsremmende werking en helpen je beter te slapen.
  • Daarnaast verlaagt kersensap het kynurenine gehalte in je bloed en dit stofje kan direct in verband gebracht worden met slapeloosheid en andere slaapproblemen.
  • Bovendien heeft kersensap een grote invloed op je tryptofaan. Dit is een aminozuur die nodig is bij het produceren van melatonine en serotonine.

2 Kersen

Moet je nu altijd kersensap drinken voor je gaat slapen?

Hoewel de genoemde onderzoeken zeer veelbelovend zijn is er nog geen nauwkeurig onderzoek gedaan naar welk effect het toevoegen van grote hoeveelheden kersensap aan je dieet kan hebben en of er mogelijke bijwerkingen zijn.

Zo bevat 200ml pure kersensap bijvoorbeeld ook ongeveer 20 gram suiker wat grote gevolgen kan hebben voor mensen die een specifiek dieet volgen en diabetici.

Daarnaast zijn deze onderzoeken verricht op relatief kleine groepen mensen van 20 of minder deelnemers en waren ze vooral gericht op ouderen met slapeloosheid.

Dit is ook wel logisch, want hoewel slapeloosheid (insomnie) iedereen kan overkomen komt het bij ouderen vaker voor en zijn de risico’s van slaapgebrek bij ouderen ook veel groter.

Toch kan het drinken van kersensap (bijvoorbeeld tweemaal daags) een goed en smakelijk  natuurlijk alternatief zijn om hun slaap te verbeteren.

Daarnaast heeft kersensap nog een aantal voordelen, zoals beter en sneller spierherstel bevorderen, gewrichtsklachten verminderen en werkt het ontstekingsremmend.

Helpt ieder type kersensap je beter te slapen?

Neen, alleen de zure kersensoorten bevatten hoge concentraties melatonine en dan met name de Montmorency en Richmond kersen.

Houd er daarbij ook rekening mee dat hoewel er in sommige vruchtensappen kersen verwerkt zijn dit geen pure kersensap is uiteraard en dus ook niet dezelfde voordelen voor je slaap kunnen hebben.

Je kunt pure kersensap tegenwoordig bij de meeste grote supermarkten vinden op de biologische afdeling of online kopen.

JE SLAAPPROBLEMEN BIJ DE KERN AANPAKKEN!
Perfect Slapen in 7 Stappen coverOm voor eens en voor altijd met je slaapproblemen af te rekenen is het belangrijk deze bij de kern aan te pakken en op te lossen.

Om erachter te komen wat jouw slapeloosheid precies veroorzaakt en hoe je dit op een natuurlijke manier op kunt lossen wil ik je de 7-Stappen methode aanraden.

Deze online slaaptraining is speciaal ontwikkeld door slaapexpert William van der Klaauw om juist de oorzaken achter slapeloosheid op te lossen.

Je kunt het eBook GRATIS uitproberen en downloaden, want als je niet tevreden bent dan krijg je gewoon je geld terug zonder lastige vragen of voorwaarden.

KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE EN DOWNLOAD HET BOEK!

Dit populaire eBook is al meer dan 15.000 keer gedownload!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.