Dit is waarom je door masturberen beter gaat slapen!

Wist je dat je door het krijgen van een orgasme sneller in slaap valt? Dit is precies de reden waarom masturberen of het hebben van seks voor je gaat slapen een uitstekend idee is.

Hoewel er veel verschillende oorzaken van slapeloze nachten zijn, van cafeïne tot suiker of juist te veel schermtijd, zijn er ook een aantal eenvoudige en natuurlijke manieren om onze lichamen te laten weten dat het tijd is om te gaan slapen.

Want zeg nou zelf, er is niks zo frustrerend als uren wakker in bed liggen draaien en woelen en de slaap maar niet kunnen vatten terwijl er een bijzonder leuke manier is om het slaapproces te versnellen.

Dit is waarom je door masturberen beter gaat slapen!

Seks voor je gaat slapen vermindert stress

Wanneer je in volledige rust in je bed ligt dwalen je gedachten soms af en dit kan je stressniveau snel doen stijgen waardoor je niet kunt slapen.

Veel mensen gebruiken meditatie voor ze gaan slapen om deze afdwalende gedachten weer onder controle te krijgen, echter eenzelfde effect kun je verkrijgen door te masturberen voor je in slaap valt.

Door het krijgen van een orgasme rem je namelijk de natuurlijke productie van het zogenaamde ‘stresshormoon’ cortisol.

Uit onderzoek is zelfs gebleken dat ruim 65% van de deelnemers verklaarden beter te slapen nadat ze waren klaargekomen.

Slaap verbinden aan een orgasme

Je hersenen controleren en besturen letterlijk je hele lichaam, van emoties tot het bewegen van armen en benen, het wordt allemaal aangestuurd vanuit je brein.

Je kunt je hersenen echter ook trainen en beïnvloeden om bijvoorbeeld trauma’s te verwerken of depressies en angstaanvallen te verslaan, uiteraard onder begeleiding van een professional.

Wat onze hersenen echter ook doen is bepaalde geuren, gevoelens en de dingen die je ziet aan herinneringen uit het verleden te verbinden.

Dit is precies waarom de geur van bepaalde zonnebrandcrème je bijvoorbeeld direct aan het strand doet denken of de geur van een bepaald gerecht je meteen terugbrengt in de keuken van je oma.

Hetzelfde kan echter bij masturberen en orgasmes het geval zijn.

Uit recent onderzoek is zelfs gebleken dat alleen de gedachte dat een orgasme je helpt om sneller in slaap te vallen al genoeg is om ook daadwerkelijk beter te slapen, dus waarom zou je het niet doen?

Deze vernieuwde slaaproutine waarin je steeds of masturbeert of met je partner vrijt voor je gaat slapen zorgt in je hersenen ervoor dat je brein het in slaap vallen steeds meer gaat linken aan een orgasme.

Hierdoor kun je dus sneller in slaap vallen en je overall slaapkwaliteit verbeteren.

Masturbatie, (zelfbevrediging, soloseks of onanie) is het stimuleren van de eigen geslachtsdelen om seksuele opwinding te bereiken, meestal tot er een of meer orgasmen op volgen. (Bron: Wikipedia)

Een orgasme heeft een pijnstillende werking

Gedurende de menstruatie zijn vrouwen vaak meer in de stemming dan anders maar willen ze liever niet aangeraakt worden.

Daarnaast hebben veel vrouwen te maken met hevige krampen en kunnen ze ’s nachts alleen in de foetushouding hun rust vinden.

Voor hen heb ik goed nieuws, want een orgasme kan een natuurlijke pijnstillende werking hebben waardoor je kunt ontspannen en sneller in slaap kunt vallen.

Ouder paar in bed

Je slaapt dieper nadat je bent klaargekomen

Zoals je waarschijnlijk al weet doorloop je meerdere verschillende slaapfases gedurende de nachtrust.

Specifieker, je doorloopt meerdere REM- en non-REM slaapfases (REM = rapid eye movement) van welke een grote invloed op je overall slaapkwaliteit hebben.

De diepste slaapfase is een non-REM-slaapfase genaamd ‘slow-wave sleep’, oftewel trage-golf-slaap.

Uit onderzoek is gebleken dat er een verband bestaat tussen seks met een partner en de lengte van je diepe slaap waaruit je kunt opmaken dat het hebben van een orgasme voor je gaat slapen ervoor zorgt dat je dieper slaapt.

Betere slaap = meer testosteron

Testosteron is een geslachtshormoon die je energie geeft maar ook je libido stimuleert.

Vrouwen: Wanneer een man slecht geslapen heeft is ‘ie niet zonder reden chagrijnig maar komt dit letterlijk doordat hij te weinig testosteron heeft geproduceerd.

Bij mannen bestaat zelfs een direct verband tussen hun nachtrust en hoe goed ze in staat zijn dit belangrijke hormoon aan te maken.

Uit dit onderzoek bleek zelfs dat de testosteronspiegel van mannen die slechts 4 uren hadden geslapen aanzienlijk lager waren dan mannen die een betere nachtrust hadden gehad.

‘Knuffelhormoon’ als natuurlijk slaapmedicijn?

Wanneer je net seks en een orgasme hebt gehad dan wil je vaak niets liever dan in de armen van je partner liggen, knuffelen en even bijkomen voor je lekker in slaap valt.

Gedurende deze periode produceert je lichaam namelijk oxytocine wat ook wel het ‘knuffelhormoon’ wordt genoemd.

Dit hormoon helpt je verbonden te voelen aan je partner maar reguleert ook andere hersenprocessen zoals, je raadt het al, je slaap.

Dit verklaart meteen waarom je veelal snel in slaap valt nadat je met je partner hebt gevreeën, dit wordt simpelweg veroorzaakt door een verhoogde oxytocinespiegel.

Minder lust als je slecht slaapt

Veel jonge ouders krijgen ermee te maken dat hun seksleven totaal ontregeld wordt wanneer hun baby is geboren.

Ook veel workaholics en mensen die onregelmatig werken krijgen te maken met het feit dat ze minder toekomen aan een liefdesleven of hier weinig interesse in hebben.

Juist daarom blijkt uit onderzoek dat stellen die gescheiden van elkaar slapen veelal een betere seksuele relatie hebben en ook in het algemeen een betere relatie hebben.

Je slaapkwaliteit heeft namelijk een grote invloed op je hormoonhuishouding en heeft daardoor ook een direct effect op je seksleven.

Dit is mede de reden waarom partners soms een dipje in hun seksleven ervaren wanneer ze net samenwonen of extreem druk zijn.

Samenvattend is goed slapen van het grootste belang voor een goed seksleven maar is het regelmatig krijgen van een orgasme belangrijk voor een goede nachtrust.

Beter slapen met de 7-Stappen methode

Perfect Slapen in 7 Stappen coverLig jij uren wakker in je bed en kun je de slaap maar niet vatten? Dan raad ik je aan de 7-Stappen methode te proberen.

Je leert in deze online slaaptraining hoe je sneller in slaap valt en ervoor kunt zorgen dat je langer doorslaapt.

Dit doe je o.a. door de juiste slaaphormonen op het juiste moment te produceren en de natuurlijke schommelingen in je lichaamstemperatuur in je voordeel te benutten.

Je kunt het 120+ pagina’s tellend eBook direct downloaden op je smartphone, tablet en pc en krijgt daarnaast exclusief toegang tot het ledengedeelte voor persoonlijke begeleiding.

Je loopt overigens geen enkel risico, want dankzij de niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent, zonder lastige vragen!

KLIK HIER EN DOWNLOAD DE 7-STAPPEN METHODE!

Deze populaire slaapcursus is inmiddels ruim 15.000 keer gedownload!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.