Online slaaptherapie helpt jaarlijks duizenden mensen van hun slaapproblemen af

Online slaaptherapie helptDezelfde beeldschermen van je computer of tablet die je aan je slaapprobleem hebben geholpen kunnen jou er ook weer vanaf helpen dankzij online slaaptherapie.

Ruim 70% van alle deelnemers aan de online slaaptherapie merken al binnen een paar weken een grote verbetering in hun slaappatroon.

Zo worden er jaarlijks duizenden mensen van hun slaapproblemen afgeholpen, alleen in 2016 hebben al ruim 17.000 mensen beter leren slapen met behulp van slaaptherapie.

Hoewel er meerdere online slaaptrainingen verkrijgbaar zijn heb ik persoonlijk de beste resultaten behaald met de Perfect Slapen in 7 Stappen methode van slaapexpert William van der Klaauw.

Alleen in 2016 hebben al ruim 17.000 mensen beter leren slapen met behulp van online slaaptherapie!

ONDERZOEK NAAR ONLINE SLAAPTHERAPIE

Onderzoek naar online slaaptherapieDit bleek uit een uitgebreid onderzoek van JAMA Psychiatry (Engels) en zij kwamen tot de conclusie dat je voor cognitieve gedragstherapie voor het behandelen van slapeloosheid helemaal geen therapeut in levende lijve hoeft te zien maar dat dit ook prima via het internet kan.

Ongeveer een kwart van alle Nederlanders heeft af en toe of regelmatig last van slapeloosheid en kan hier makkelijk online een behandeling voor volgen.

In veel gevallen ligt de oplossing voor je slaapprobleem meer voor de hand dan je zou denken en zijn het daadwerkelijk de spreekwoordelijke “puntjes op de i” die het verschil kunnen maken.

Zelfs de meest slechte slapers kunnen beter leren slapen zo is uit onderzoek gebleken dat zelfs 65-plussers een betere nachtrust krijgen als ze de technieken onder de knie hebben.

SLAAPTHERAPIE HELPT TEGEN SLAAPGERELATEERDE PROBLEMEN

Slaapproblemen zijn frustrerendUit eerdere onderzoeken bleek dat online slaaptherapie goed kan werken, echter zij richtten zich meestal op een specifiek slaapgerelateerd probleem zoals depressie en slaapapneu.

Dit nieuwe onderzoek focust zich echter op een veel bredere groep slapelozen die simpelweg lijden aan slaapgebrek.

Velen van hen gebruikten al vele jaren slaappillen om toch te kunnen slapen en een kleine groep kandidaten gebruikte deze nog steeds toen ze aan het onderzoek begonnen.

De resultaten van dit onderzoek laten nogmaals zien dat er een groep patiënten zijn die ook zonder intensieve behandelingen toch geholpen kunnen worden.

In dit onderzoek kreeg de helft van de ruim 300 kandidaten (21 – 65 jaar) alleen advies en onderwijs over insomnie en hoe je het kunt verhelpen, terwijl de andere groep online slaaptherapie kreeg.

Beide groepen sliepen naderhand aanmerkelijk beter, maar de meest in het oog springende resultaten werden behaald door de groep die de online slaaptraining hadden gevolgd.

COGNITIEVE GEDRAGSTHERAPIE OM BETER TE SLAPEN

Cognitieve gedragstherapieEen groot onderdeel van online slaaptherapie is cognitieve gedragstherapie welke therapeuten al jaren succesvol gebruiken.

Een aantal van de gebruikte technieken dateren al van decennia terug en werken uiteraard vandaag de dag nog steeds.

Een goed voorbeeld van één van de gebruikte technieken is slaaprestricties invoegen waarbij cursisten leren om tussen vaste tijdstippen te slapen (nacht) en zich daaraan houden.

Ook al slaap je een aantal nachten slecht, toch moet je jezelf niet toestaan om een middagdutje of powernap te nemen zodat je na verloop van tijd je ideale bedtijd in je systeem hebt.

Een andere gebruikte techniek is om alle stimuli in je leven te controleren, denk hierbij aan je bed alleen gebruiken om in te slapen en bijvoorbeeld geen filmpjes meer te kijken op je smartphone in bed.

Ook helpt slaaptherapie je om slaapangst te overwinnen, want juist als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat je niet kunt slapen dan zul je ook nooit goed slapen.

Dus teksten als: “Zonder een goede nachtrust kan ik morgen niet functioneren” of “Ik kan alleen slapen met slaappillen” zul je nooit meer denken na het volgen van deze therapie.

MIDDEN IN DE NACHT WAKKER?

Boek lezen in bedOok als je wel makkelijk in slaap kunt vallen, maar steevast om 3 of 4 uur in de nacht wakker wordt kan een online slaapcursus helpen.

Zo leer je bijvoorbeeld dat het beter is om midden in de nacht een half uur uit bed te gaan en te lezen om vervolgens weer naar bed te gaan dan in bed te blijven liggen en op je smartphone filmpjes te kijken.

Deze techniek werkt extreem goed omdat je van lezen weer slaperig wordt waarna je weer in slaap kunt vallen. Je kunt dit eventueel versterken door een glas warme melk te drinken tijdens het lezen.

Tijdens dit specifieke onderzoek werden deelnemer ruim 3 maanden gevolgd en ruim 70% van de kandidaten verklaarden na deze periode vrij te zijn van slaapproblemen en goed te slapen.

Toen ze na een half jaar weer incheckten bleek dit percentage zelfs te zijn gestegen tot bijna 85% van de deelnemers waarmee gezegd kan worden dat online slaaptherapie een regelrechte hit is.

JE MENTALE SLAAPPROBLEEM OPLOSSEN

Slapen voetenEr zijn tientallen online therapieën op de markt die allemaal gebruik maken van cognitieve gedragstherapie technieken.

Deze worden gebruikt tegen allerlei verschillende mentale problemen zoals depressie en paniekaanvallen en blijken erg goed te werken.

Dit gezegd hebbende wil ik wel toevoegen dat je wel goed moet oppassen met het volgen van online therapie en goed research moet doen en reviews lezen welke echt werken en welke onzin zijn.

Dit omdat ook de mentale apps en therapeutische apps als paddestoelen uit de grond schieten en ook hier veel slecht werkende apps bij zitten.

Het enige probleem met deze cursussen is dat je er van afhankelijk kunt worden en wanneer de mailtjes en de notificaties in de app stoppen jij ook langzaam stopt de geleerde technieken te gebruiken.

Je kunt het vergelijken met een abonnement op de sportschool waar mensen enthousiast aan beginnen maar na verloop van tijd niet meer komen opdagen.

Echter de grote potentie van online therapie en dan met name online slaaptherapie is zo groot dat veel experts verwachten dat dit de toekomst gaat worden voor de behandeling van veel mentale problemen.

Hoewel er wel redenen zijn voor terughoudendheid lijkt het onvermijdelijk dat we de komende jaren veel technieken uit cognitieve gedragstherapie terug zullen zien in de behandeling van slapeloosheid.

Slapende man in bed

VOORDELEN VAN EEN ONLINE SLAAPTRAINING

Naast de bovengenoemde uitleg kleven er natuurlijk veel voordelen aan het online volgen van therapie in tegenstelling tot face-to-face met een therapeut te moeten praten.

Ik zal hieronder de grootste voordelen van het op internet volgen van een slaapcursus voor jou op een rijtje zetten.

  • De oefeningen en therapieën uit Perfect Slapen in 7 Stappen zijn klinisch bewezen als een effectieve behandelmethode tegen slapeloosheid
  • Je kunt thuis in je eigen omgeving de trainingen volgen en hoeft dus niet de deur uit
  • Met een therapeut praten is voor veel mensen een te grote stap en de stap om dit thuis via internet te doen is veel kleiner
  • Er zijn geen wachttijden en je kunt op elk gewenst tijdstip de therapie volgen
  • Het is vele malen goedkoper dan een afspraak met een therapeut in levende lijve, om nog maar te zwijgen van de kosten voor het vervoer er naartoe
  • Omdat je alle informatie download en op je computer hebt kun je de technieken keer op keer doorlezen en naslaan
  • Je verkleint de kans op verdere aanverwante gezondheidsproblemen als: obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten
  • Je kunt stoppen met het nemen van slaappillen en op een natuurlijke wijze beter leren slapen zonder bijkomende bijwerkingen en risico’s

WAT IS DE BESTE SLAAPTHERAPIE?

Perfect Slapen in 7 Stappen boekDit proces is eigenlijk al enkele jaren gaande en ik weet uit eigen ervaring dat het beste Nederlandse alternatief de Perfect Slapen in 7 Stappen methode is.

Dit 120+ pagina’s tellende eBook is geschreven door William van der Klaauw, een gerespecteerd slaapexpert en slaaptherapeut.

In deze online slaaptherapie, je krijgt overigens ook een fysiek hardcover boek thuisgestuurd, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van cognitieve gedragstherapie.

Je leert aan de hand van vele originele technieken het mentale aspect van goed slapen onder de knie te krijgen naast de vele fysieke aspecten.

Begin vandaag met het oplossen van je slaapprobleem!

Dankzij onze samenwerking met Perfect Slapen in 7 Stappen mag ik je 50% korting aanbieden op de gehele slaaptherapie en krijg je een aantal extra bonus eBooks als je deze via onze exclusieve kortingslink download.

Bovendien loop je geen enkel risico en kun je deze slaaptraining gratis proberen, want dankzij de 90 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent.

DIRECT TOEGANG TOT DEZE SLAAPTHERAPIE!

Perfect Slapen in 7 Stappen is inmiddels ruim 15.000 keer gedownload!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.