Snurken voorkomen: 9 Oplossingen voor snurkers

Snurken voorkomenSnurken is voor veel mensen een groot probleem en kan je gezondheid maar ook je relatie beïnvloeden, daarom zul je er waarschijnlijk alles aan willen doen om snurken te voorkomen.

Dit is precies waar ik je in dit artikel mee wil helpen, namelijk jou van je snurkprobleem afhelpen of zelfs voorkomen dat je gaat snurken.

SNURKEN VOORKOMEN

Wakker in bedAls je wel al een snurker bent en elke nacht weer complete bossen omzaagt dan kun je je troosten met de gedachte dat je niet alleen bent.

Ruim de helft van alle Nederlanders snurkt tenminste 1 keer per jaar, waarvan ruim 20% chronische snurkers zijn. Hiermee is snurken het meest voorkomende slaapprobleem.

In veel gevallen merk je hier zelf niets van, maar wist je dat je partner jaarlijks ruim 300 uren slaap misloopt door jouw gesnurk?

Hiermee kan snurken zelfs tot ernstige relatieproblemen leiden en is dit jaarlijks de onderliggende (verborgen) reden voor veel scheidingen.

Tot zover de problemen voor je partner, echter je kunt zelf het beste ook snurken voorkomen omdat je er ernstige gezondheidsproblemen, zoals hart- en vaatziekten, door kunt krijgen.

Daarnaast is ook de omgekeerde weg mogelijk dat je gaat snurken vanwege gezondheidsprobleem of slaapstoornis.

Een goed voorbeeld hiervan is slaapapneu waarbij je kortstondig (10 – 40 seconden) stopt met ademen tijdens het slapen.

GA NIET ZELF EXPERIMENTEREN

Anti-snurkbeugelArtsen waarschuwen massaal voor de gevaren van de vele zelfhulp-apparaten om snurken te voorkomen.

Deze worden vaak verkocht met de belofte dat ze wetenschappelijk bewezen zijn maar dit blijkt in veel gevallen niet zo te zijn.

Bijna elke week komt er wel weer een nieuwe anti-snurkbeugel, kussen, spray of pil op de markt die jou van je snurkprobleem af zouden moeten helpen.

Deze apparaten en medicijnen blijken vaak niet goed te werken en zijn in sommige gevallen zelfs gevaarlijk.

Daarom kun je beter eerst proberen op een natuurlijke manier te stoppen met snurken door veranderingen in je levensstijl of het volgen van een training.

OPLOSSINGEN VOOR SNURKERS

Ik wil je daarom 9 oplossingen, tips en veranderingen in je levensstijl geven die je kunnen helpen om te stoppen met snurken.

Hoewel de ene tip eenvoudiger te bewerkstelligen is als de ander wil ik je toch aanraden ze allemaal te overwegen en een kans te geven om voor eens en voor altijd af te rekenen met snurken.

#1: VERANDER JE SLAAPHOUDING

Slapen op je zijAls je op je rug ligt dan kan de achterkant van je tong en je huig in je keelholte zakken en deze blokkeren, hierdoor ontstaat een vibrerend geluid tijdens het slapen (snurken).

Door op je zij te gaan slapen kun je dit al grotendeels oplossen, echter draai je toch vaak weer binnen de kortste keren naar je rug als dit je voorkeurshouding is.

Daarom heb ik een aantal kleine tips voor je hoe je ook tijdens het slapen op je zij kunt blijven liggen.

  • Leg een aantal dikke kussens in je rug terwijl je op je zij ligt
  • Je kunt een paar tennisballen aan de achterkant van je pyjama tapen, want daar ga je natuurlijk niet op liggen
  • Je kunt ook je bed tegen een muur schuiven en met je rug tegen de muur gaan liggen op je zij

#2: AFVALLEN

Afvallen en (veel) gewicht verliezen is een andere tip die veel snurkers helpt te stoppen, echter helpt dit niet bij iedereen omdat ook veel slanke mensen snurken.

Als je veel kilo’s bent aangekomen en sindsdien snurkt dan kan afvallen zeker helpen om ook weer te stoppen met snurken.

Wanneer je namelijk ook veel bent aangekomen rondom je nek dan kan dit ervoor zorgen dat de diameter van je luchtweg juist verkleint waardoor deze makkelijker geblokkeerd kan worden en je dus gaat snurken.

#3: VOORKOM EEN VERSTOPTE NEUS

NeussprayWanneer je gesnurk in je neus begint dan is het uiteraard handig om je neusholtes vrij te houden en een verstopte neus te voorkomen.

Door een volle neus wordt wordt de opening waardoor je kunt ademen steeds kleiner, of is deze zelfs helemaal geblokkeerd.

Door een kleinere opening gaat de lucht sneller en wordt de kans dat je gaat snurken groter.

Natuurlijk is niet elke verkoudheid te voorkomen, maar je kunt er wel alles aan doen om een verstopte neus te voorkomen.

Neem bijvoorbeeld een warme douche voor je gaat slapen en was jezelf met een eucalyptus douchegel, de sterke geur van de eucalyptus helpt je luchtwegen weer vrij te maken.

Daarnaast kun je ook stomen boven een teiltje met heet water en een handdoek over je hoofd of een simpele neusspray gebruiken.

#4: VERVANG JE KUSSEN

Huisstofmijt in je slaapkamer en je kussen kunnen bijdragen aan je luide snurken omdat zij zich ophopen in je dekens en je kussen.

Hierdoor kun je een allergische reactie krijgen waardoor je gaat snurken.

Je zou overigens ook nooit een huisdier op je bed moeten toelaten omdat zij een bepaalde geur en stof verspreiden die er ook voor kunnen zorgen dat je gaat snurken.

Als je je kussen wekelijks buiten hangt kun je deze ophoping van huisstofmijt al grotendeels voorkomen.

Het is echter toch aan te raden om je hoofdkussen elk jaar te vervangen voor een fris en nieuw exemplaar.

#5: DRINK GEEN ALCOHOL

Bier met schuimDoor het drinken van alcohol en het nemen van andere verdovende middelen ontspannen de spieren in je keel zich verder dan normaal tijdens het slapen waardoor je sneller gaat snurken.

Als je tot 4 uur voor je gaat slapen alcohol drinkt dan wordt het snurken erger en gaan zelfs mensen die normaal niet snurken veel lawaai maken tijdens het slapen.

Lees ook: Alcohol en slapen, hoe goed slaap je echt na een avond doorhalen?

#6: GOEDE SLAAPHYGIËNE

Ook een goed slaappatroon (slaaphygiëne) kan ervoor zorgen dat je minder kans hebt om te gaan snurken of zelfs snurken kunt in z’n geheel kunt voorkomen.

Zorg er altijd voor dat je genoeg tijd hebt om te slapen en dus minimaal 8 uren in bed kunt blijven liggen, ook al slaap je de hele tijd.

Als je bijvoorbeeld (te) veel uren maakt op je werk dan ben je vaak te vermoeid om goed te kunnen slapen.

Of je hebt de grootste moeite om in slaap te vallen of je slaapt juist super diep waardoor je spieren weer teveel ontspannen en je gaat snurken.

Ook stress kan tot veel slaapproblemen leiden, zorg er dus voor dat je in de avond je lichaam en geest tot rust brengt en ontspannen naar bed gaat.

#7: DRINK GENOEG

Water drinken om snurken te voorkomenHet is belangrijk om overdag genoeg te drinken omdat je slijm in je neus en mond droger en kleveriger wordt als je dit niet doet, hierdoor ga je sneller snurken.

Een gezonde volwassene moet ongeveer 1,5 – 2 liter per dag drinken en dan bij voorkeur water of thee.

Lees ook: Droge mond tijdens het slapen? Zo kom je er vanaf!

#8: STOP MET ROKEN

Naast de talrijke en overduidelijke andere redenen waarom je zou moeten stoppen met roken kun je hiermee ook snurken voorkomen.

Door te roken raken namelijk je luchtwegen geïrriteerd en kan er een allergische reactie ontstaan.

Je longen kunnen hierdoor minder lucht opnemen en mede hierdoor raken je neus en bijholtes sneller verstopt.

We hebben eerder kunnen lezen dat je hierdoor gaat snurken, dus als je nog geen reden hebt gevonden om te stoppen met roken doe het dan om te voorkomen dat je gaat snurken.

#9: VOLG DEZE ONLINE TRAINING

Stop met snurken boekAls bovenstaande tips nog niet voldoende zijn om op een natuurlijke wijze van je snurkprobleem af te komen dan wil ik je het Stop Nu Met Snurken Oefenprogramma van harte aanraden.

In deze online training van ex-snurker Peter Groenendonk vind je nog 24 krachtige anti-snurk oefeningen die je meteen kunt toepassen.

Peter Groenendonk heeft zelf jarenlang gesnurkt en weet hoe frustrerend dit is en wat voor invloed dit kan hebben op je levenslust.

Het kan echter ook zijn weerslag op je relatie hebben waardoor veel stellen besluiten om gescheiden te gaan slapen. Dit wil je toch niet?

Gegarandeerd stoppen met snurken, anders geld terug!

Ja, je leest het goed! Hij garandeert je namelijk dat je na het volgen van zijn training nooit meer zult snurken en anders krijg je gewoon je geld terug.

Je kunt dit 40-pagina’s tellende eBook meteen downloaden via onze exclusieve kortingslink hieronder waarmee je tijdelijk 50% korting krijgt.

Zoals gezegd, je kunt deze anti-snurk training gratis uitproberen, want dankzij de 56 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent.

GA DIRECT NAAR DE GEHEIME KORTINGSPAGINA!

Stop Nu Met Snurken Oefenprogramma is inmiddels ruim 15.000 keer gedownload!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.